Friday, 28 October 2011

Kelebihan Membaca Al-Fatihah

Tahukah Anda

Barangsiapa yg membaca AlFatihah Beserta Bismillah diantara sunat Subuh dan Fardhu Subuh dengan istiqamah maka kalau ia inginkan pangkat maka terkabul lah....kalau ia fakir miskin maka ia akan kaya dan jika ia punya hutang maka ia mampu membayarnye.....kalau ia sakit maka sembuhlah dan kalau ade anak maka anak itu menjadi anak yg solehah berkat surah al fatihah....wallahualam...~

malah ianya boleh mnyembuhkan ownk yg rabun mcm aq.....bnyak sangat tngok komputer...

sabda nabi s.a.w.....
barangsiapa yg ingin menyembuhkan kelemahan pandangannye (rabun/kabur) maka hendaklah dilakukan.....

~Memandang bulan pada awal bulan, jika tidak kelihatan atau terhalang oleh awan dan lain-lain hal, lakukan pada malam kedua, juga tidak dapat, cuba pada malam ketiga atau begitu seterusnya hingga nampak kelihatan bulan itu.


~Apabila telah kelihatan, hendaklah ia menyapukan tangan kanannya kemata dengan membaca Al-Fatihah sebanyak 10 kali.


~Sesudah itu mengucapkan pula sebanyak 7 kali doa ini:
                 "Al-Fatihah itu menjadi ubat tiap-tiap penyakit dengan rahmat Mu ya Tuhan yang pengasih penyayang."


~Lalu mengucapkan "Yaa Rabbi" sebanyak 5 kali.


~Terakhir mengucapkan pula doa ini sebanyak 1 kali:
                 "Ya Allah sembuhkanlah, Engkaulah yang menyembuhkan, Ya Allah sihatkanlah, Engkaulah yang menyihatkan".


Sebenarnya terlampau banyak kelebihan2 surah Al-Fatihah.....tahukah lagi anda bahawa disaat turunnya surah Al-Fatihah ini....Iblis menangis kerana surah ini disaat dibaca setiap kali dalam solat lima waktu....iblis dan konco2nya tidak berani mengganggu hamba2 Allah yg beramal dengan surah....

Sejarah Satelit

sekadar utk mengisi blog dgn perkara yg berfaedah.....cter pasal satelit....
Satelit yg pertama kali dilancarkan ialah Sputnik 1 oleh kerajaaan Soviet Union pade 4 oktober 1957 (27 hari sebelom merdekanya Malaysia) yg diketuai oleh pereka designnyer, Sergei Korolev sekaligus mencetuskan persaingan perlumbaan teknologi angkasa di antara Amerika Syarikat dgn Kesatuan Soviet....

Sputnik 1 dilancarkan utk mnganalisa ketumpatan Atmosfera melalui pengukuran perubahan orbit dan mnyediakan data mngenai pengagihan isyarat radio di ionosfera (sedap nme nih)....pengumuman kejayaan Sputnik 1 menyalakan Perlumbaan Angkasa di Amerika (padan muke)

sekarang sudah ade beratusan buah satelit yg melayang di angkasa dari 50 buah negara (termasuk Malaysia!! bangge seh) dgn mnggunakan pelancar roket dri 10 buah negara....dan satelit terbesar adelah Stesyen Angkasa Antarabangsa yg ade kat angkasa skunk nih....

ade aq terbace....stesyen penerbangan kapal angkasa un da ade da...kite bole nek mcm nek kpl terbang pegi n balek angkasa....ta perlu ijazah2 sume tuh...cme kne kumpul duit dri skunk...tunggu apelagi..."Stop Thinking, Start Doing!"

web FAM dihack??

web rasmi FAM telah digodam oleh beberapa individu yg tidak bertanggungjawab.....gambarnye un ditukar kepada bende plik2....di tambah lagi dengan kate2 kesat yg mngesatkan....sungguh menakutkan....

Kejadian tuh mungkin ade kaitan dengan kenaikan harga tiket perlawanan final PIALA MALAYSIA yg berharga RM50....cekik darah btol...nseb bek nnt lawan laos free je masok...perlawanan tersebut akan berlangsung di stadium Shah Alam yg membabitkan pasukan Hoben Jang Hoben (Negeri Sembilan) dan skuad Penyu (Terengganu)...

Sebelom ini ade juge insiden dibaling cat merah oleh sekumpulan yg ta diketahui.....hey...mcm2....

elok je sukan bolasepak di malaysia tengah ade peningkatan.....mst ade je halangan....tape2...nk jadi kuat mesti kena hadapai pelbagai halangan/cobaan/ujian....btol ak...????

Wednesday, 26 October 2011

Sambut Hari Deepavali Baik2.....

Selamat Mnyambut hari Deepavali kpd sluroh rakyat malaysia terutama skali kpd kaum india.....sambut la hari raye baik2 k...sbb tadi terbace berita ->http://www.bharian.com.my....mngenai sbuah keluarga yg berhasrat ingin mnyambut deepavali di rumah seorang dari anggota klurga mereka di alor gajah, Melaka tidak kesampaian apebile terlibat dlm kemalangan di Batu 10, Jalan Seremban-Tampin, pagi tadi....P.Mugunthan, 42 thun bersame isteri K.Sothi, 36 thun meninggal dlm kereta honda Civic (huiyOo!!) apebila kereta yg dinaiki itu terbakar dlm satu kemalngan jln raye yg melibatkan dua lagi kereta....kejadian trsebut berlaku kira2 jam 5.56 pagi....

"Mayat pasangan suami isteri itu dihantar ke Hospital Seremban untuk bedah siasat dan kedua-dua anak lelaki mereka turut dihantar ke hospital sama untuk rawatan, kata Zamrus." mnurut berita harian online......

jadi korang yg sdg beraye nih memandu lah dgn selamat...patuhi peraturan jln raye....anda mampu mngubahnyer.....tapi raye kat malaysia nih dri dlu sampai skunk tak ubah2...mest ade kemalangan.....tapi thun  nih mnurun la skit...alhamdulillah......

bace selnjutnyer tentang kejadian tersebut di ->Berita Harian Online | Suami isteri rentung, dua anak cedera parah

Tuesday, 25 October 2011

cara Bemesra/Menyapa.....(heheh)

care menyapa dgn :

kawan lelaki -> tumbuk bhunye dengan kdar sederhana....tidak terlalu kuat....tidak juga terlalu perlahan....(jgn men tumbuk2 sudalaa..) utk mnguji kadar gentle....

kawan perempuan -> tunduk sambil angkat tangan....sebagai tanda hormat....

boyfriend ngan girlfriend tade k.... :P:P:P

suami -> mngurut bahu suami dgn pnuh kasih sayang....sbb penat wat kerja.....

isteri -> usap kepala smbil cium dahi.....sbb mereka mmpu memberikan snyuman/kasih sayang...


(tahukah anda sume pautan yg telah dipost di blog ini adalah bkan copy n paste (ori pnyer).....tapi klo kowank nk copy2 n paste2...wat jerr.....klo ade salah silap sila komen....komen yg merapu tidak dilayan)

mercun oh mercun! terperanjat la kucing!

sakit jantung kucing aku bile asik dengar bunyik mercun sane sini...memekak btol....kucing dah laa pendengaran lebih hebat dri kite....kite yg mnusie nih bru denga mercun da terkejut beruk...apetah lagi kucing....

firstime aq tngok kucing aq yg sorang nih mcm kelam kebut.....lari sane sini...dnga bnyi mercun trus gigit tngn aq....kekadang bole nmpak die bernafas laju sgt sbb asik terkejut....tapi raye adilfitri ape kurangnyerr...sume raye kat malaysia mcm nih.....bkan setakat raye je...dlm bola pon same gak....dahlaa tngh mnunggu final Piala Malaysia....tapi rase nyer ta ramai ownk kot sbb harga tiket mahal (RM50)....

Monday, 24 October 2011

Kekalahan Memalukan Sejak 85 Tahun



itula naseb MU apebila gagal mempertahankan rekod kekalahan dlm liga EPL musim ini apebila tewas kepade Man.City.....bkan saje tewas....tapi tewas yg mngejutkan/memalukan krn dimalukan 6-1 DI TEMPAT SENDIRI......MU tidak pernah tewas seteruk itu sejak 85 tahun ber turut2.....

walobgaimnepon, MU tetap kekal berada pade tempat kedua apebila siChelsea ni tewas plak ngan QPR 1-0 menerusi sepakan penalti....mnekale tempat ke-4 diisi oleh newcastle yg masih lagi blom tewas....diikuti dibelakang ialah tottenham (5) dan liverpool (6)....mnekale siMan.City nih plak sebagai pendahulu liga....si arsenal (7) plak sdah mule bngkit apebile mencatatkan kemenangan 3-1 keatas stoke....terbaekk!!! (tapi liverpool lagi baek laa....heheh)